Novinky v SolidWorksu 2010 Beta

03.08.2009 13:10

Jestli jako já očekáváte v nové verzi SolidWorksu pořádnou dávku inovací (vylepšení), tak si nechte zajít chuť. Po přihlášení do beta programu, nainstalování a otevření beta verze SolidWorksu 2010 mne čekala pořádně ledová sprcha.

Po schlédnutí jak zapracovali na nových verzích u Inventoru (2009-video 1->2010-video 2), nebo ProE (ver. Wilfiere 5-video 3) jsem toho od SolidWorksu čekal mnohem, mnohem více. Při otevření nové verze jsem se několikrát přistihl jak kontroluji, jestli jsem se omylem nepřepnul do 2009-ky. Pro porovnání co se na první pohled změnilo přikládám video s porovnáním prostředí a menu.

To, že to s SW 2010 Beta není žádná sláva dokazuje i bouřlivá diskuze na Betafóru oficiálních stránek SolidWorksu. Není se co divit, i sami betatesteři čekali po roční práci cca. 200 programátorů podstatně více.

Můj osobní dojem = zklamání, s ohledem na konkurenci jsem čekal více! Abych vyzkoušel co je v SW beta nového musel jsem nejdříve do PDF souboru (možno stáhnout v sekci "Download" v CZ) přečíst si co mám hledat za novinky, protože sám jsem toho moc nenašel. Ze 187 stran popisujících novinky jsem vybral šest, které stojí za zmínku.

1. Podpora gesta miši

Pod tímto názvem se skrývá mezikruží se 4 či 8 předdefinovanými tlačítky. Ovladač se aktivuje při stisku pravého tl.myši + pohyb na příkaz. Ovladač lze různě předdefinovat a to pro skicu, prvek, sestavu a výkres zvlášť. Dle mého názoru by tento ovladač mněl časem nahradit předdefinované klávesy. SolidWorks se vydal určitě správným směrem zjednodušeného ovládání, které by mělo urychlit návrh. Můj osobní dojem je, že ovladač je tak napůl cesty toho co programátoři zamýšleli. Osobně bych k ovladači přidal intuitivní příkazy po výběru nějaké entity. Např. kliknu na hranu a objeví se ovladač kde budou příkazy sražení hrany, zaoblení hrany, atd.. Při každém výběru by se příkazy měnily dle vybrané entity.

Nicméně se na ovládání dá zvyknout a je určitě přínosem. Nesmíme zapomenout, že je to beta verze !!!

2. Referenční roviny

Tak tato novinka je velice příjemná = jedná se o nový postup zadávání referenčních rovin = možno vytvořit více typů referenčních rovin. K tomu lze jen dodat, že to už mělo být dávno. Určitě bych podporoval vylepšení i u referenčních os a bodů, proč to není ?!!!

3. Zrdcadlení v sestavě

Určitě si vzpomenete jak jste se vztekali, když jste v sestavě zrdcadlili, např. šroub a on byl volný (v prostoru) = muselo se vazbit = osobně jsem zrdcadlení v sestavě nepoužíval. Celá novinka zrdcadlení je v tom, že zrdcadlený šroub zůstane kde má. Můj osobní názor je, že se jedné pouze o nápravení nevydaženého příkazu, což už mělo být dávno.

4. Rychlá kóta + paleta kót ve výkresech

Jedná se o příjemné zlepšení při kótování ve výkrese = ušetří vybírání uložení, formátu kóty, atd.. Tyto vylepšení jsou obdobou "Podpora gesta myši", ale ve výkrese. Určitě je to krok správným směrem a osobní pocit z ovládání je jenom ten nejlepší.

5. Vylepšení při zadávání kosmetického závitu

Je vylepšeno zadávání kosmetického závitu = při výběru plochy lze ze seznamu vybrat konkrétní závit. Podle mého názoru to mělo být takto zpracováno již na začátku!!!

6. Lepší ovládání "Přesun plochy"

Přibylo pravítko odměřující posun + triáda za kterou se může tahat.

Určitě jsou v nové verzi i další vylepšení, ale ty mne nikterak výrazně nezaujala. Upozorňuji, že se jedná o Betaverzi a o mé subjektivní pocity!!!

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode